نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش ترجمه معرفی الگویی جهت ارزیابی کیفیت ترجمه و توصیف دو شیوه اظهار نظر در کلاس‌های آموزش ترجمه [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 53-66]
  • آموزش زبان فارسی چشم‌انداز آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان از منظر برنامه‌‌ریزی درسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 97-113]

ا

  • ابهام‌ زدایی نقش نشانه‌های نوایی در ابهام‌زدایی از عبارات مبهم فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 67-80]
  • ارزیابی کیفیت ترجمه معرفی الگویی جهت ارزیابی کیفیت ترجمه و توصیف دو شیوه اظهار نظر در کلاس‌های آموزش ترجمه [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 53-66]
  • استعاره های زبانی مفهوم‌سازی‌های استعاریِ مبتنی بر مفاهیم «ایستادن» و «نشستن» در زبان قرآن [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 83-92]
  • اشتقاق مفهوم عامل در واژه های مشتق زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 19-32]
  • اصل هم‌نمایگی مفهوم عامل در واژه های مشتق زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 19-32]
  • اظهار نظر تفصیلی معرفی الگویی جهت ارزیابی کیفیت ترجمه و توصیف دو شیوه اظهار نظر در کلاس‌های آموزش ترجمه [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 53-66]
  • اظهار نظر ساده معرفی الگویی جهت ارزیابی کیفیت ترجمه و توصیف دو شیوه اظهار نظر در کلاس‌های آموزش ترجمه [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 53-66]

ب

  • بازسازی گفتار نقش نشانه‌های نوایی در ابهام‌زدایی از عبارات مبهم فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 67-80]
  • برنامه درسی چشم‌انداز آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان از منظر برنامه‌‌ریزی درسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 97-113]
  • برنامه کمینه گرا مطابقه در نظام کُنایی (ارگتیو) زبان های ایرانی: رقابت واژه بست و وند الف [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 1-18]
  • بند موصولی تبیین نقشی خروج بند موصولی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 21-40]
  • بهینگی تحلیل رسایی- بنیاد کاهش خوشه ‏های همخوانی در تلفظ کودکان فارسی‌زبان [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]

پ

  • پردازش تبیین نقشی خروج بند موصولی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 21-40]
  • پیوند بررسی ساخت بند زبان فارسی بر اساس دستور نقش و ارجاع [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 51-66]

ت

  • ترکیب عطفی چگونگی تشکیل ترکیب های عطفی و تمایز آنها ازگروه های نحوی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 35-50]
  • ترکیب متوازن چگونگی تشکیل ترکیب های عطفی و تمایز آنها ازگروه های نحوی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 35-50]
  • تطابق مطابقه در نظام کُنایی (ارگتیو) زبان های ایرانی: رقابت واژه بست و وند الف [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 1-18]
  • تکی ه اصلی چگونگی تشکیل ترکیب های عطفی و تمایز آنها ازگروه های نحوی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 35-50]

ث

  • ثبات درونی چگونگی تشکیل ترکیب های عطفی و تمایز آنها ازگروه های نحوی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 35-50]

ح

  • حالت ذاتی مطابقه در نظام کُنایی (ارگتیو) زبان های ایرانی: رقابت واژه بست و وند الف [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 1-18]
  • حالت ساختاری مطابقه در نظام کُنایی (ارگتیو) زبان های ایرانی: رقابت واژه بست و وند الف [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 1-18]

خ

  • خروج تبیین نقشی خروج بند موصولی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 21-40]

د

  • دیرش نقش نشانه‌های نوایی در ابهام‌زدایی از عبارات مبهم فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 67-80]
  • دستور نقش و ارجاع بررسی ساخت بند زبان فارسی بر اساس دستور نقش و ارجاع [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 51-66]
  • دستور وابستگی تعامل نحو و واژگان در دستور وابستگی: مطالعه موردی نقش‌های فعل «شدن» در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 41-52]

ر

  • رسایی تحلیل رسایی- بنیاد کاهش خوشه ‏های همخوانی در تلفظ کودکان فارسی‌زبان [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]

ز

  • زبان قرآن مفهوم‌سازی‌های استعاریِ مبتنی بر مفاهیم «ایستادن» و «نشستن» در زبان قرآن [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 83-92]
  • زمان شروع واک مقایسه صوت‌شناختی زمان شروع واک همخوان‌های انفجاری دهانی آغاز کلمه در تولید گفتار کودکان کاشت حلزون شنوایی شده و کودکان شنوا [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 93-106]

س

  • ساخت اطلاع بررسی ساخت بند زبان فارسی بر اساس دستور نقش و ارجاع [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 51-66]
  • ساخت اطلاعی تبیین نقشی خروج بند موصولی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 21-40]
  • ساخت افزایی کنترل ناقص در زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 67-82]
  • ساخت کُنایی مطابقه در نظام کُنایی (ارگتیو) زبان های ایرانی: رقابت واژه بست و وند الف [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 1-18]
  • ساخت نحوی بررسی ساخت بند زبان فارسی بر اساس دستور نقش و ارجاع [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 51-66]

ش

  • شنوا مقایسه صوت‌شناختی زمان شروع واک همخوان‌های انفجاری دهانی آغاز کلمه در تولید گفتار کودکان کاشت حلزون شنوایی شده و کودکان شنوا [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 93-106]

ص

  • صرف ساخت- محور مفهوم عامل در واژه های مشتق زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 19-32]
  • صورت چشم‌انداز آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان از منظر برنامه‌‌ریزی درسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 97-113]
  • صورت‌گرایی تعامل نحو و واژگان در دستور وابستگی: مطالعه موردی نقش‌های فعل «شدن» در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 41-52]

ع

  • عامل مفهوم عامل در واژه های مشتق زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 19-32]
  • عملگر بررسی ساخت بند زبان فارسی بر اساس دستور نقش و ارجاع [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 51-66]
  • عوامل رقیب تبیین نقشی خروج بند موصولی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 21-40]

ف

  • فرکانس پایه نقش نشانه‌های نوایی در ابهام‌زدایی از عبارات مبهم فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 67-80]
  • فعل «شدن» تعامل نحو و واژگان در دستور وابستگی: مطالعه موردی نقش‌های فعل «شدن» در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 41-52]

ک

  • کاشت حلزون شنوایی مقایسه صوت‌شناختی زمان شروع واک همخوان‌های انفجاری دهانی آغاز کلمه در تولید گفتار کودکان کاشت حلزون شنوایی شده و کودکان شنوا [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 93-106]
  • کاهش خوشه تحلیل رسایی- بنیاد کاهش خوشه ‏های همخوانی در تلفظ کودکان فارسی‌زبان [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]
  • کنترل اجباری کنترل ناقص در زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 67-82]
  • کنترل غیر اجباری کنترل ناقص در زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 67-82]
  • کنترل ناقص کنترل ناقص در زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 67-82]

گ

  • گروه اسمی توصیف گروه‌های اسمی در گویش لری خرم‌آبادی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 81-96]
  • گروه حرف اضافه‌ای توصیف گروه‌های اسمی در گویش لری خرم‌آبادی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 81-96]
  • گروه حرف تعریف توصیف گروه‌های اسمی در گویش لری خرم‌آبادی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 81-96]
  • گروه نحوی چگونگی تشکیل ترکیب های عطفی و تمایز آنها ازگروه های نحوی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 35-50]
  • گروه نقشی توصیف گروه‌های اسمی در گویش لری خرم‌آبادی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 81-96]
  • گفتار کودکان تحلیل رسایی- بنیاد کاهش خوشه ‏های همخوانی در تلفظ کودکان فارسی‌زبان [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]
  • گویش لری خرم‌آبادی توصیف گروه‌های اسمی در گویش لری خرم‌آبادی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 81-96]

م

  • متعدی مطابقه در نظام کُنایی (ارگتیو) زبان های ایرانی: رقابت واژه بست و وند الف [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 1-18]
  • محدودیت‏های نقض‏ پذیر تحلیل رسایی- بنیاد کاهش خوشه ‏های همخوانی در تلفظ کودکان فارسی‌زبان [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]
  • محل تولید مقایسه صوت‌شناختی زمان شروع واک همخوان‌های انفجاری دهانی آغاز کلمه در تولید گفتار کودکان کاشت حلزون شنوایی شده و کودکان شنوا [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 93-106]
  • مطابقه مطابقه در نظام کُنایی (ارگتیو) زبان های ایرانی: رقابت واژه بست و وند الف [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 1-18]
  • معنی چشم‌انداز آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان از منظر برنامه‌‌ریزی درسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 97-113]
  • معناشناسی بررسی ساخت بند زبان فارسی بر اساس دستور نقش و ارجاع [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 51-66]
  • مفهوم سازی استعاری مفهوم‌سازی‌های استعاریِ مبتنی بر مفاهیم «ایستادن» و «نشستن» در زبان قرآن [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 83-92]

ن

  • نحو تعامل نحو و واژگان در دستور وابستگی: مطالعه موردی نقش‌های فعل «شدن» در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 41-52]
  • نشانه‌های نوایی نقش نشانه‌های نوایی در ابهام‌زدایی از عبارات مبهم فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 67-80]
  • نظریه یادگیری چشم‌انداز آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان از منظر برنامه‌‌ریزی درسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 97-113]
  • نظریه استعاره مفهومی مفهوم‌سازی‌های استعاریِ مبتنی بر مفاهیم «ایستادن» و «نشستن» در زبان قرآن [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 83-92]
  • نظریه زبانی چشم‌انداز آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان از منظر برنامه‌‌ریزی درسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 97-113]
  • نقش‌های دستوری تعامل نحو و واژگان در دستور وابستگی: مطالعه موردی نقش‌های فعل «شدن» در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 41-52]

و

  • واژگان تعامل نحو و واژگان در دستور وابستگی: مطالعه موردی نقش‌های فعل «شدن» در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 41-52]
  • واکداری مقایسه صوت‌شناختی زمان شروع واک همخوان‌های انفجاری دهانی آغاز کلمه در تولید گفتار کودکان کاشت حلزون شنوایی شده و کودکان شنوا [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 93-106]
  • وزن دستوری تبیین نقشی خروج بند موصولی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 21-40]
  • وقفه زمانی نقش نشانه‌های نوایی در ابهام‌زدایی از عبارات مبهم فارسی [دوره 4، شماره 6، 1391، صفحه 67-80]
  • وند مفهوم عامل در واژه های مشتق زبان فارسی [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 19-32]

ه

  • همخوان انفجاری مقایسه صوت‌شناختی زمان شروع واک همخوان‌های انفجاری دهانی آغاز کلمه در تولید گفتار کودکان کاشت حلزون شنوایی شده و کودکان شنوا [دوره 4، شماره 7، 1391، صفحه 93-106]