قرآن کریم. (1386). ترجمه مهدی الهی قمشهای. قم: انتشارات دانش.
پورابراهیم، شیرین. (1388). بررسی زبانشناختی استعاره در قرآن، رویکرد نظریة معاصر استعاره، چارچوب شناختی. پایاننامه دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.
صفوی، کورش. (1383). درآمدی بر معنیشناسی. تهران: سورة مهر.
طباطبائی، سید محمدحسین. (1397ق). المیزان فی تفسیر القرآن. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
مکارم شیرازی، ناصر. (1353-7). تفسیر نمونه. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
یوسفیراد، فاطمه. (1382). بررسی استعاره زمان در زبان فارسی: رویکرد معناشناسی شناختی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
Evans, V. and Green, M. (2006). Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Eweida, S. (2006). The Realization of Time Metaphors and the Cultural Implications: An
Analysis of the Quran and English Quranic Translations. Retrieved February 13, 2013 from http: //su.diva-portal.org/smash/.
Guan, J. (2009). The cognitive nature of metonymy and its implications for English vocabulary teaching. English Language Teaching 4, 179-183.
Jäkel, O. (2002). Hypothesis revisited: thecognitive theory of metaphor applied to religious texts.
metaphorik.de: 20-42. Retrieved November 17, 2012 from
http://www.metaphorik.de/02/jaekel.htm
Kovecses, Z. (2010). Metaphor: A Practical Introduction. (2nd edition) New York: Oxford University Press.
Lakoff, G. and Johnson M. (1980). Metaphors We Live By. Chicago: Chicago University Press.
Shokr Mohammad Abdulmoneim, B. (2006). The metaphorical concept "life is a journey" in the Quran: a cognitive –semantic analysis.
Metaphorik.de. 94-132. Retrieved November 17, 2012 from
http://www.metaphorik.de/10/shokr.pdf